Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4030351403   Docència compartida. Un instrument d'atenció a l'alumnat i de formació del professorat
2020-2021   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   9/2/2021 - 6/4/2021 (15 hores) de 17:00h a 19:00h
   CRP del Vallès Occidental III
   Numància, 11 (Rubí) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental III
  
   Format telemàtic
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   La docència compartida -la col·laboració de dos o més professors dins l’aula- pot ser entesa des de dues vessants: com a mecanisme d’atenció a l’alumnat i com a mecanisme de formació de professorat. Els professors, igual que altres professionals, aprenen a partir de la interacció amb altres col·legues, i la col·laboració entre ells es converteix en una eina imprescindible per afavorir una pràctica reflexiva, un recurs essencial per arribar a la màxima eficàcia docent. Així doncs, la docència compartida es converteix en un instrument potent per ajudar a avançar cap a una educació més inclusiva i de qualitat.

A partir d’unes sessions inicials la formació acompanya parelles de docents en la posada en marxa d’experiències de docència compartida en els seus respectius centres. Per aquesta raó considerem molt pertinent que segueixin la formació ambdós docents que ja treballen conjuntament en el centre (o tenen previst fer-ho).
  
Objectius   - Descriure la docència compartida com a mecanisme d’aprenentatge, tant per a l’alumnat com per al mateix professorat.
- Promoure l’aprenentatge entre docents que dissenyen i porten a la pràctica la docència compartida.
- Valorar els avantatges de la docència compartida respecte altres formes d’organització, així com les dificultats o barreres que ens podem trobar en la seva implementació.
- Analitzar els elements que cal tenir en compte per introduir i fer sostenible la docència compartida en un centre educatiu.
- Elaborar i posar en pràctica una proposta d'implementació en el propi centre, tenint en compte els diferents escenaris (presencial, virtual) en els que es podrà trobar.
- Preveure mecanismes de seguiment i avaluació de la pràctica.
  
Continguts   1. Fonaments de la docència compartida i planificació de la seva implementació al centre tant en un entorn presencial com virtual.

- La docència compartida: eina per a una educació inclusiva i de qualitat.
- Avantatges de la docència compartida per a l’alumnat, el professorat i el centre educatiu. Aprenentatges que promou.
- Situacions de docència compartida: observació entre iguals, suport a l’aula, ensenyament per estacions, ensenyament en paral·lel, ensenyament alternatiu i docència en equip.
- Organització i tipologia de funcions del professorat: coordinació i presa de decisions.
- Metodologies més efectives i criteris en el disseny de les activitats que afavoreixen la docència compartida.
- Avaluació i seguiment de l’efectivitat de la docència compatida en una aula.
- Aspectes bàsics per a la seva implementació i sostenibilitat en un centre educatiu tant en un entorn presencial com virtual.
- Planificació de la implementació de la docència compartida, segons les
característiques específiques de cada participant.

2. Posada en pràctica de la docència compartida: desenvolupament a l’aula i avaluació de l’experiència.
- Posada en pràctica de la docència compartida dins l’aula de cada participant.
  
Avaluació   - Aprofitament i transferència a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   - Participació en les sessions grupals, mínim 80% de les hores.
- Planificació, seguiment i avaluació de les propostes pràctiques pactades.
  
Persones  destinatàries   Parelles de docents dels centres educatius de la zona.
  
E-mail   crp-rubi@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   09/02/2021   1700   1900 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   dimarts   23/02/2021   1700   1900 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   dimarts   06/04/2021   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent